AGB Hungary

http://www.agb.hu/
AGB Hungary Kft. 1146 Budapest, Hermina út 57-59
Tel: 461-7050, Fax: 461-7051,

Az AGB Italia Csoport 1992-ben alapította az AGB Hungary-t, a leányvállalat jelenleg a nemzetközi AGB Group 100 százalékos tulajdonában van. Ez volt Közép-Kelet Európa első műszeres közönségmérési rendszere. Az első 200 műszeres háztartást Budapesten telepítettük. 1993-ban a vidéki közönség televízió nézését napló segítségével mérte a Gallup Intézet és az AGB műszeres módszerrel mért adatait a felnőtt mintán összekapcsoltuk országos adatokká.
A televíziós piacon monopolhelyzetben levő állami tulajdonú MTV, ötéves szerződés keretében biztosította a mérés országos elindítását.
1994. márciusában az AGB Hungary 600 műszeres háztartás alapján szolgáltatott adatokat az országos reprezentatív minta alapján. Az AGB Hungary elsőként alkalmazott a világon rádiófrekvenciás telefonokkal összekapcsolt műszereket a méréshez a magyar háztartások alacsony telefonellátottsága miatt.
1997. őszén két új országos kereskedelmi adó a TV2 és az RTL-Klub kezdte meg a sugárzást. A televízió társaságok közötti verseny és a közönség fragmentálódása szükségessé tette a panel nagyságának megnövelését.
1999. tavaszától már 840 háztartás adatait dolgozzuk fel naponta. Az AGB Hungary a televízió társaságokkal, a hirdetési ügynökségekkel a hirdetőkkel valamint a produceri irodákkal kötött egyéni szerződések alapján biztosítja szolgáltatásait. A szolgáltatások köre az évek alatt jelentősen kibővült és a nézettségi adatok mellett, a televíziós reklámköltési adatok valamint az adatok feldolgozásához szükséges médiaelemző, tervező és kampány-utóértékelő szoftvereket biztosítunk. A korábbi heti nyomtatott jelentések helyébe az elektronikus adatszolgáltatás lépett.
Az AGB Hungary mérési módszereit és rendszerét az elmúlt két évben egy nemzetközi és egy hazai szakértő csoport auditálta.